torstai 24. heinäkuuta 2014

Mansikka-mustikka rahka

  250 g rahkaa
2 dl kuohu tai vispikermaa
1 dl mansikoita
1 dl mustikoita
tai 2 dl tuoreita mansikoita, vadelmia, mustikoita, viinimarjoja, lakkoja, hedelmiä ym.
 
sokeria maun mukaan
vaniljasokeria maun mukaan

Vatkaa kerma vaahdoksi sokerin ja vaniljasokerin kanssa.
Lisää rahka ja marjat.
Sekoita ja anna makuuntua sen jääkaapissa vähintään tunnin verran.
Laita rahka kauniisti esille tai tarjoile annos maljoista.
Koristele annokset esim. marjoilla. 




2 kommenttia:

  1. Mä olen todennut, että turkkilaisesta/kreikkalaisesta jogurtista saa myös hyvää "rahkaa". Meillä kun tuppaa tuota Eridanousta usein olemaan pönttö poikineen, niin siitä saa helposti tehtyä herkkua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja vinkistä Kahlaaja! ♥ Mä olen kreikkalaiseen tai turkkilaiseen jogurtiin sekoittanut marjoja tai hedelmäsosetta ja sillä tavalla syönyt sitä joskus, mutta toi "rahka" siihen tehtynä oli mulle uusi asia. :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...